„Potravinové prostredie“ podmieňuje výber ľudí – koncept, ktorý zahŕňa marketing a reklamu potravinárskeho sektora, propagačné ponuky, dostupnosť a cenu potravín a dokonca aj priestorové usporiadanie obchodov a supermarketov. V súčasnosti potravinové prostredie vo veľkej miere tlačí spotrebiteľov k nezdravým a neudržateľným potravinám, ktoré sú najdostupnejšími, propagovanými a často aj najlacnejšími možnosťami.

Nová správa „Ilúzia voľby – Prečo už niekto rozhodol, čo budete jesť na obed“ zdôrazňuje, že nákup, príprava a konzumácia potravín sú do značnej miery výsledkom rozhodnutí potravinárskeho sektora a nie spotrebiteľských rozhodnutí. Vyzýva tvorcov politík, aby európskym spotrebiteľom uľahčili zdravú, viac rastlinnú stravu s „menej a lepšími“ živočíšnymi produktmi.